donderdag 29 december 2011

Wakker worden met een Wake-up Light

Als je ouders je voor Kerst een Wake-up Light geven, zegt dat volgens mij wel genoeg over je ochtendhumeur. Dat ik een ochtendhumeur heb kan ik namelijk niet meer ontkennen. 's Ochtends ben ik echt niet te genieten. Opstaan is één van de ergste dingen die ik me kan bedenken. En dat ik 's avonds meestal veel te laat naar bed ga maakt het er ook niet veel beter op. Maar eindelijk heb ik mijn redding gevonden: De Philips Wake-Up Light.

De grote doos onder de kerstboom was voor mij een groot vraagteken. Ik kon me echt niks bedenken wat erin kon zitten. Echter op het moment dat ik heb papier eraf scheurde veranderde dat vraagteken in een groot uitroepteken. Yes, een Wake-up Light! Het had namelijk niet lang meer geduurd of ik had er zelf één gekocht, maar om er één te krijgen is natuurlijk nog veel beter.

Als een klein kind probeerde ik alle knopjes en functies meteen uit. Ik zal een stukje van de Philips website kopiëren, omdat die de werking van de Wake-up Light het beste kan uitleggen:

Het licht neemt geleidelijk toe gedurende 30 minuten voor de ingestelde wektijd. Het licht valt op uw ogen en verhoogt het energieniveau in uw lichaam en bereidt uw lichaam zo langzaam voor op het wakker worden. Dit maakt het ontwaken aangenamer.
Op de door u ingestelde wektijd hoort u een natuurgeluid of de geselecteerde zender. Na een rustig begin bereikt het volume na anderhalve minuut het geselecteerde niveau. U kunt uit vier geluiden kiezen: fluitende vogels in het bos, koeien uit de Alpen, een koekoek en ontspannende yogamuziek. Het geleidelijk toenemende geluidsvolume zorgt ervoor dat u nog aangenamer wakker wordt en nooit ruw wordt gewekt.

Vanochtend was de echte grote test voor de Wake-Up Light. Ik moest om zeven uur al beginnen met werken, wat dus betekende dat mijn wekker al om zes uur stond. En hij heeft de test gehaald hoor! Al om tien voor zes werd ik wakker van het licht. Ik had niet het verschrikkelijke gevoel dat ik normaal gesproken. Ik heb nog even tien minuten verder geslapen totdat om zes uur de vogeltjes begonnen te fluiten. Dat is echt ontspannen wakker worden! Door het licht dat langzaam aangaat went je lichaam vast aan het wakker worden en word je niet abrupt gewekt. Nog nooit heb ik me zo lekker gevoeld om zes uur 's ochtends en zelfs op mijn werk viel het op hoe vrolijk ik wel niet was voor zo vroeg in de ochtend. Een groter bewijs dat dit ding werkt heb je niet nodig toch?

Voor meer informatie over de Wake-up Light raad ik je aan om even naar de website van Philips te gaan! Er zijn meerdere versies van de Wake-up Light, zelf heb ik de versie met USB-aansluiting en schemersimulatie.

Ben jij een ochtendmens, of blijf je liever de hele middag liggen?

Liefs,
Linda D

Bron foto's: weheartit.com en philips.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten