zaterdag 17 december 2011

30 Day Challenge #11

Ik dacht: laat ik maar eens beginnen met de 30 Day Challenge. Vandaag ga ik nummer 11 doen:
''zet je itunes / muziek op shuffle, en vertel over de eerste 10 liedjes die opkomen.''
Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden, want mijn muzieksmaak is soms nogal alternatief. Bij elk nummer dat opkomt zal ik het youtube-filmpje erbijzetten, en wat over het nummer. Normaal gebruik ik Spotify, maar voor deze keer zal ik Itunes aanslingeren!


  1. So am I - Kensington. Kensington is een Nederlands bandje, wat ik uitgevonden heb, door het aanstekelijke 'let go'. Dat was als het ware hun doorbraaknummer. Verder zijn ze niet heel erg bekend. Heel stiekem hoop ik dat Kensington volgend jaar op Pinkpop staat, en dat ze dan werkelijk doorbreken. Ik gun het ze van harte.
  2. La valse d'Amélie - Yann Thiersen. Ik denk dat iedereen de film Amélie wel kent. (Zo niet, ga hem kijken, snel!) Deze muziek komt uit die film. Het is heerlijke wegdroommuziek, en daar gebruik ik het dan ook voor. Vroeger kon ik dit nummer ook spelen, maar sinds ik mijn keyboard heb weggedaan, is het weggezakt.
  3. Magic - B.O.B. Dit kan je nou niet echt alternatieve muziek noemen, maar desondanks heb ik hem wel in mijn itunes staan. Elke keer als ik dit nummer luister, krijg ik een ontzettende Feel-Good-Feeling, heerlijk! 
  4. Manhattan - Kings of Leon. Kings of Leon is een soort van obsessie van me geworden. De muziek kan van alles met me doen: soms brengt het me puur geluk, soms kan ik er heel verdrietig van worden. Ik vind het jammer dat de meeste mensen alleen Use Somebody & Sex On Fire kennen, want ze hebben nog veel meer mooie liedjes!
  5. Calling You - Blue October. Dit is een band die niet veel mensen zullen kennen. Hun muziek is soms best wel hard, maar ze hebben ook mooie gitaar/vioolmuziekjes. Dit nummer is zeker het meest 'radioproof', maar ik vrees dat ze in nederland voorlopig niet zullen doorbreken. Voor de liefhebbers van Kings of Leon, luister vooral een keer Blue October!
  6. let The Sun Shine - Labrinth. Veel weet ik niet over deze band/artiest. Ze stonden een keer op de engelse 'hitzone', de  Uk Top 40 singles. Sindsdien heb ik deze erin gehouden, erg lekker!
  7. Nothing To Give - White Lies. Deze band stond dit jaar op bijna alle festivals (o.a. op Rock Werchter, waar ik ze heb gezien) maar toch heb ik het idee dat ze nog niet helemaal doorgebroken zijn. De muziek is lekker, maar als je het lang luistert, wordt je een beetje depressief haha.
  8. Mudhouse / Gypsy MC - Jason Mraz. Ik heb de bonusversie van de CD van Jason Mraz, dus momenteel luister ik naar de live-versie. Ik hóú echt van Jason Mraz, hij maakt heerlijke relax-muziek, en inmiddels kan ik bijna al zijn nummers meezingen.
  9. This Is The Last Time - Keane. Keane is niet te verwarren met Kane haha. Keane is brits, als ik het goed heb. Al weer een hele tijd geleden waren ze een soort van populair in nederland, o.a. met Somewhere Only We Know. Mijn vader luisterde vroeger de CD nonstop, dus Keane is me met de paplepel ingegoten.
  10. Peace Of Mind - Selah Sue. Wat mij betreft is deze belgische officieel doorgebroken. Ze stond dit jaar op zo goed als alle festivals, waar ze me echt wegblies. Haar stem heeft iets rustigs, maar de muziek is heerlijk. Ik kan het zo de hele dag luisteren. Aanrader als je haar nog niet kent!

Zo, nu hebben jullie een beetje een inzicht gekregen in mijn muzieksmaak. Het lijstje is niet helemaal repressentatief, want ik luister ook graag emobandjes, en heel veel drukke indie. Desondanks geeft dit wel een aardig inzicht.

Wat vinden jullie van dit lijstje? Welke nummers kennen jullie, en welke niet? Welke is het leukst?

Ik ben benieuwd!

Liefs, marlous


Geen opmerkingen:

Een reactie posten