vrijdag 9 december 2011

Griepjes, what to do?

In ons koude, regenachtige minilandje zijn we er vaak de dupe van: verkoudheid, griep, koorts, of gewoon een dagje even niet lekker.
Alleen de echte bikkels (met een gigantische weerstand) zullen hier geen last van hebben.

Daarom, een paar tips van de ziek-zijn-expert (ikzelf haha):
- ga op tijd naar bed! Dit is natuurlijk logisch, maar als je ziek bent, moet je goed naar je lichaam luisteren. Kruip dus lekker dat bed in, zodra je ogen dichtvallen.
- twee stuks fruit en twee ons groente! Dit heb je je moeder vast vaak genoeg horen zeggen. Toch is ook dit erg belangrijk tijdens het ziekzijn. In het fruit en groente zitten vitaminen die je lichaam weer snel erbovenop helpen.
- vraag niet te veel van jezelf! Als ik ziek ben, negeer ik dat altijd het liefst. Ik ben druk, ik moet veel doen voor school, en daarnaast heb ik ook nog een druk sociaal leven. Met al deze verplichtingen vergeet ik mezelf wel eens. Dus: tijd for some me-time! Plan een rustdagje in, laat je eens verzorgen, en laat alles van je afvallen. Je zal zien dat alles de volgende dag makkelijker zal gaan, omdat je weer uitgerust en (hopelijk) beter zal zijn.

Wat doen jullie als je je niet lekker voelt?

Liefs, marlous

2 opmerkingen:

  1. Als ik me niet lekker voel dan ga ik meestal lekker op de bank liggen en een film kijken ofzo xD

    Ik volg je nu ook :)

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk is lekker languit op de bank ook een geweldige tip haha, werkt altijd. Zelfs als je niet ziek bent :)

    liefs, marlous

    BeantwoordenVerwijderen