woensdag 21 december 2011

'Relaxpro'

Het liefst lig ik de  hele week in bed, doe ik niks en leef ik heerlijk ontspannen in mijn eigen wereldje.
Ik voel meteen een Bruno Mars nummer opborrelen; 'Today i dont feel like doing anything, i just want to lay in my bed'. Veel mensen zeggen dat ik lui ben maar ik noem mezelf liever 'een relaxingpro'. Klik op 'lees meer' om te zien hoe jij er 1 kunt worden.


Om de relaxen kun je natuurlijk de hele dag in bed blijven liggen, maar een leuke relaxdag word het dan niet. Te lang slapen maakt veel mensen futloos en dat willen we niet hebben. Zet je wekker dus niet tot 2 uur in de middag.

Als ik uit bed kom doe ik mijn haar altijd in een knot boven op mijn hoofd zodat ik geen last heb van lang rondzwiepend haar, dit irriteert me altijd mateloos. Als ik dit heb gedaan ga ik altijd meteen in bad met een goed boek. Zorg voor lekker ruikende zeepjes/badschuim/schampoo enc. Zet het bad vooral niet meteen op 50graden, zo word je beroerd en ben je veel te snel uit bad. Eventueel een muziekje of decoratie (kaarsjes,bloemblaadjes?) maken het nog gezelliger. Als je het fijn vind om te scrubben/scheren/maskertjes opdoen hou ik je niet tegen. Ik daar in tegen heb daar een hekel aan op zo'n relaxdagje. Ik verwaarloos mijn uiterlijk compleet en ben ook veel te lui om er dan een poot aan uit te steken. Als ik ongeveer verrimpeld ben hijs ik mezelf uit bad, prop ik mezelf weer in mijn pyjama (andere comfi-outfits zijn ook toegestaan) en loop naar beneden.

Pak nu een deken of een warm vest zodat je niet die moeite hoeft te doen om er 1 te gaan halen als het koud gaat worden. Ditzelfde geld voor heel veel eten/drinken en films/serie's. Meteen inslaan die handel zodat je de rest van de dag niet van die bank af hoeft te komen. (wc is een uitzondering) Het is handig om je make-up eraf te halen zodat je onbezorgd die tranen weg kan vegen als je de 'Notebook' kijkt.

Contact met de buitenwereld doe ik verder ook niet op zo'n dag. Social Media, Skype, Msn, Hotmail en mijn mobieltje zijn ten strengste verboden. De huistelefoon opnemen en de deur openen doe ik zelfs niet. (Als je pizza of chinees hebt besteld voor het avond eten mag dit wel). Vandaag gaat het allemaal om mij en wil ik geen gedoe van buiten af.

Hierna kom ik van de bank af om naar de wc te gaan en een lekker stokbroodje of pizza in de oven te stoppen. Het is ook niet toegestaan om je vandaag zorgen te maken of je hiervan niet te dik zult worden. Kruip met je maaltijd op de bank en ga lekker online shoppen, blog's bekijken of iets anders doen. (Sites van hierboven niet, foei!) Huiswerk maken mag trouwens ook niet daar word ik shagerijnig van en dan vliegen de boeken door de kamer. Desnoods herhaal je de hele riedel van de dag nog een keer, vandaag kan het allemaal nog!

Las jij ook vaak een relaxdagje in en hoe ziet die van jou er dan uit?
Liefs,
Linda J

1 opmerking:

  1. Erg leuk om te lezen en leuk geschreven! Ik kan vrijwel alleen een relaxdag houden in de vakantie dus vaak komt het niet voor, maar als het voorkomt pak ik flink uit door mezelf heerlijk te verwennen haha :).

    BeantwoordenVerwijderen