maandag 26 december 2011

Mijn terugblik op 2011

Het is vandaag tweede kerstdag en we kunnen de dagen naar het nieuwe jaar inmiddels aftellen. 2011 is nu echt bijna voorbij, het duurt nog minder dan een week. Soms was het zwaar en soms ging het voor de wind. Soms was het geweldig en soms was het minder leuk. In deze blogpost wil ik graag een terugblik werpen op mijn afgelopen jaar.



Wat zeker weten het hoogtepunt was van dit jaar waren mijn eindexamens. Zowel in negatieve als positieve zin, al overheerst het positieve. De examens waren zwaar en er is veel tijd ingegaan, het beheerst dan ook een groot deel van 2011. Maar het moment dat ik het telefoontje kreeg dat ik geslaagd was zal ik nooit vergeten. De blijdschap die ik toen voelde, dat al dat harde werken ergens goed voor was geweest, voel ik nu gewoon weer als ik eraan terugdenk. Dat is dus echt de grootste mijlpaal van 2011 en iets waar ik nog steeds heel erg trots op ben.

Het tweede grote hoogtepunt was mijn reis naar Thailand. Dat was een cadeau van mijn ouders voor mijn eindexamens, al wist ik helemaal nog niet of ik geslaagd was op het moment dat we gingen. Ik ging namelijk vlak na mijn laatste examens en kwam vlak voor de uitslag weer terug. Deze vakantie was echt de beste vakantie van mijn leven. Thailand is een geweldig land. Ik heb zoveel geweldige dingen gedaan en gezien. Ik kan helemaal wegdromen als ik de foto's of de film terugkijk en het zijn herinneringen om niet te vergeten. Thailand is dan ook een land waar ik zeker weten weer naar terug wil.

In 2011 hebben er veel veranderingen plaatsgevonden. Er zijn flink wat mensen geweest die ik definitief uit mijn leven heb gesneden. Aan mensen die fake zijn had ik niet langer behoefte en toen ik van school ging had ik wel behoefte aan een frisse start. Ik heb nu al zoveel geweldige, nieuwe mensen ontmoet op mijn nieuwe opleiding (weer zo'n grote verandering) als aanvulling op de lieve mensen die ik wel om me heen heb gehouden. Sinds halverwege dit jaar ga ik me niet langer anders voordoen om mensen maar te plezieren. Bepaalde mensen zijn het gewoon niet waard om je energie in te steken. Ook een grote verandering in mezelf dus.

Een andere grote mijlpaal was natuurlijk mijn 18e verjaardag. Eindelijk volwassen! En mijn eerste rijles hoorde daar natuurlijk ook bij. Wat daar ook op volgde was mijn benoeming als teamleider, iets waar ik nog steeds heel trots op ben.

Al met al was 2011 best een goed jaar voor mij! Grote tegenslagen heb ik gelukkig niet gehad. Nu het jaar bijna voorbij is en ik terugkijk, krijg ik eigenlijk alleen maar een goed gevoel. Ik vind mezelf gegroeid op persoonlijk vlak dit jaar en momenteel kan alles haast niet beter!

Ik hoop dat 2012 alleen nog maar beter wordt!

Liefs,
Linda D

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen. Fijn dat 2011 een goed jaar voor je is geweest. Je examens halen lijkt mij echt super, is zou me dan zo vrij voelen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te lezen :) Hopen dat 2012 net zo wordt :) xx

    BeantwoordenVerwijderen