donderdag 29 december 2011

30 day challenge #6: 5 dingen die je ergeren aan het andere geslacht.

Vrouwen komen van Venus, mannen komen van Mars. Iedereen heeft deze uitspraak wel eens gehoord. Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillende wezens. We hebben verschillende gedachtes, verschillende manieren van doen, en ga zo maar door.  En deze verschillen zorgen weer voor.. juist, ergernissen.



Zelf denk ik dat je je niet moet ergeren aan het andere geslacht. We zijn nou eenmaal anders, en dat moet je maar accepteren. Maar als ik dan toch wat dingen mag noemen..
  1. Jongens bagateliseren alles. Bagateliseren betekent dat je van een olifant een mug maakt. Alle dingen die wij als werelddrama's zien, zien zij als een pietepeuterig probleem. Natuurlijk kan je dit ook op ons meiden zelf betrekken. Wij zijn immers ook world class overdrijvers. Moraal van het verhaal: zeg nooit tegen een jongen dat je een gigantische bad hair day hebt, ze zullen er alleen maar om lachen.
  2. Jongens zijn niet erg stipt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het is mij opgevallen dat jongens vaak niet echt de drang hebben om op tijd te zijn. 'Een half uurtje later is ook niet erg, toch?' Eh nee, totaal niet. Behalve als wij staan te wachten.
  3. Sommige jongens oordelen meisjes heel erg op uiterlijk. Situatieschets: je gaat uit, en iedereen is gewoon lekker aan het dansen. En dan kijk je naar de rand van de dansvloer, waar alleen maar jongens staan. Ze staan gewoon stil, biertje in hun hand. Het enige wat ze doen, is het 'checken' van meisjes. Je ziet hun ogen gewoon over je lichaam glijden. Dit is een van mijn grootste ergernissen, want dit 'checken' belemmert dat ik lekker los kan gaan.
  4. Aanpassing: ik heb een vierde ergernis ontdekt! Jongens tonen niet zo veel emoties. In dit punt zijn ze volledig tegengesteld aan meisjes. Wij meiden zijn immers niet vies van een huilbuitje als alles fout gaat, en als ons iets dwars zit, praten we het het liefst meteen uit. Jongens daarintegen zijn (meestal) binnenvetters, die voor zich houden wat ze dwars zit. Vaak kom je de emoties van een jongen pas echt tegen als je er direct naar vraagt.
Ik vind het heel beschamend, maar ik kom gewoon niet verder. Dit zal wel komen doordat (wat ik al eerder heb gezegd) ik de verschillen tussen mannen en vrouwen nou eenmaal geaccepteerd heb. Zodra je gaat focussen op de verschillen, komt er alleen maar ruzie van, en dat wil natuurlijk niemand. Dat is dan ook de moraal van dit artikel. Focus er niet te veel op, accepteer het, en alles komt goed :)

Wat zijn jullie ergernissen aan het andere geslacht?

Liefs, Marlous

1 opmerking: