maandag 12 december 2011

Het nieuwe seizoen van Glee.

In Amerika is seizoen 3 al lang en breed begonnen, maar de Nederlandse fans moesten nog even wachten: Glee. Dinsdag, om half negen, rtl 5, zat half vrouwelijk Nederland voor de tv. Eindelijk was het zo ver. Het nieuwe seizoen!

Voor de non-gleeks onder ons:
Glee is een Amerikaanse muzikale en komische tv-serie uit 2009. In Glee draait het om een groep jongeren, die zingen in het schoolkoor. De school heet William McKinley High School, in Ohio. Deze school bestaat niet echt. De hoofdrolspelers zijn Rachel Berry, Finn Hudson, en Quinn Fabray, maar natuurlijk spelen er nog veel meer mensen in.


Het leuke aan Glee is dat er veel bekende liedjes worden gezongen. Zo komen er vaak liedjes van Katy Perry naar voren, maar ook Britney spears, Keane, en Madonna. De producers proberen ook vaak 'shownummers' erin te gooien, nummers uit musicals. 

Achter Glee zit een gigantische commerciele machine. Nadat er een aflevering Glee is geweest, worden de nummers meteen massaal gedownload op itunes. Er zijn CD's uitgebracht met de nummers van Glee. Je kan schoolartikelen vinden ervan. Er is een film uitgebracht. De producers (en ook de acteurs) zullen er dus bakken geld aan verdienen.

Maar het allerleukste aan Glee is wel, dat iedereen zich erin kan herkennen. Er zijn veel verschillende typetjes. Zo is er de jongen in de rolstoel, de homo, de lesbienne, de bitch, de cheerleaders, de footballers. Iedereen die kijkt, herkent zich wel in een van de problemen van de hoofdrolspelers. En dat verklaart denk ik het succes van Glee.

Ik kan echt iedereen aanraden het een keertje te kijken. Kijk een aflevering, en je bent verkocht. :)

Wat vinden jullie van Glee? Kijken jullie wel eens? Wie is jullie favoriete personage?

Liefs, marlous.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind Glee zo leuk, het is echt mijn favoriete serie! Ik heb vorige week ook gekeken, en ik ben ook weer erg benieuwd naar morgen.

    Wat een leuke blog hebben jullie trouwens, ik ga jullie gelijk even volgen via Bloglovin. Volgen jullie me terug? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i love glee! natuurlijk ga ik het ook weer kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen