donderdag 17 november 2011

rocksmith.

Waarschijnlijk gaat er bij de meeste mensen nu niet direct een lichtje branden. Een paar die-hard fans denken misschien dat het over de band Rocksmith gaat. Maar zelfs dat is niet het geval. Het gaat hier over het super-epische spel Rocksmith.

Zoals je misschien ondertussen al gelezen hebt, is dit een gitaarspel. Bij veel mensen komen er nu beelden boven van guitar hero, met felgekleurde toetsjes en een simpel aanslag-knopje. Maar dit spel is echt zo veel meer. Je zou het het oudere broertje van guitar hero kunnen noemen.

In dit spel plug je je eigen (electrische) gitaar in. Daarna kan je beginnen met spelen. Gekleurde blokjes vliegen over je toetsenbord, op bepaalde frets, en die moet je dan ook op die snaar aanslaan. Het spijt me, mijn uitlegtalent is niet heel groot. Misschien maakt dit filmpje het allemaal nog wel het meest duidelijk.

Er is veel ophef over Rocksmith geweest. In europa is namelijk een band die Rocksmith heet, zoals ik in de inleiding al zei. Daarom wordt het spel in europa niet verkocht. Mijn ouders hebben het meegenomen uit Amerika, en ik kan je zeggen: voor gitaarfanaten zoals ik is dit spel het echt meer dan waard. Eindelijk kan er echt gitaar worden gespeeld. De nummers die je kan spelen, vallen ook allemaal precies in mijn straatje: veel engelse en amerikaanse indie, maar ook wel bekende nummers.

Oftewel, heb je een eigen electrische gitaar, en vond je guitar hero al echt het einde, dan raad ik je echt aan dit spel te laten importeren vanuit Amerika, of familie die daar 'toevallig' heen moet, op te trommelen, want het is het meer dan waard!

liefs, marlous.

ps: wat vinden jullie van gitaarspelletjes op de playstation of computer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten