vrijdag 4 november 2011

Fruitarisme

Een week lang een heel andere eetstijl. Zou jij het kunnen? Ik ga het proberen. Over een tijdje ben ik fruitariër, samen met mijn moeder en een vriendin. Maar veel mensen weten niet eens wat het is, of ze weten niet precies wat het inhoudt. Klik op 'lees meer' als je er meer over wilt weten.


Iedereen weet wel wat vegetarisme is. Je kent vast wel een paar vegetariërs. Misschien ben je er zelf wel een. Vegetariërs eten geen vlees en vis. 
Dan heb je ook nog veganisten. Zij eten geen vlees en vis, maar ook geen andere dierlijke producten, zoals melk, ei en honing. 
Maar er zijn mensen die nog een stapje verder gaan. Zij heten fruitariërs. Fruitariërs eten alleen rauw eetbare vruchten van planten. Ze eten dus vooral fruit, maar ook zaden en noten. Groenten en granen mogen in de meeste gevallen niet. Ze eten ook geen aardappels, omdat je die niet rauw kunt eten. 
De meeste fruitariërs eten alleen vruchten die van een boom zijn gevallen. Ze laten de levende planten met rust. Helaas kan ik dit niet checken als ik bananen in de supermarkt koop, dus dit doe ik niet.

Een lijstje met dingen die je wel mag eten als fruitariër:
- Fruit
- Komkommer
- Paprika
- Olijven
- Pepers
- Tomaat
- Noten
- Zaden

Een leuk weetje: Steve Jobs is ook fruitariër geweest in de 70s. Vandaar de naam Apple.
''I was actually a fruitarian at that point in time. I ate only fruit. Now I'm a garbage can like everyone else. And we were about three months late in filing a fictitious business name so I threatened to call the company Apple Computer unless someone suggested a more interesting name by five o'clock that day. Hoping to stimulate creativity. And it stuck. And that's why we're called Apple.''

Zou jij dit een weekje willen proberen? Of heb je zoiets al eens geprobeerd?

Bronnen:

5 opmerkingen: