maandag 14 november 2011

De zomervakantie van 2011.

Dit is een oud bericht. Ik heb zelf ook een blogje, waarop ik afentoe columns schrijf. Deze komt daarvandaan. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!




Bij zomervakantie denk ik niet direct aan regen. Op het moment van schrijven tikt de regen echter wel tegen mijn raam aan. Waar is het misgegaan, vraag ik me af. En dus vermaak ik me deze overstroomde zomervakantie met gedachtes aan vroeger.

Vroeger in de zomervakantie scheen de zon altijd.Vroeger in de zomervakantie scheurden mijn toentertijd beste vriendin en ik door de straten op onze minifietsjes. Soms kwam een van ons slippend tot stilstand, als een volleerd autocoureur, om een muntje van 1 euro van de grond op te rapen. Vervolgens vlogen we dubbel zo snel naar huis, om te smeken of we alsjeblieft een ijsje met discodip mochten halen, in het winkelcentrum 100 meter verderop. Dat was een hele onderneming, en volgens onze moeders veels te gevaarlijk. We moesten immers de grote weg en rotonde over. En daarna over een plein, waar we zeker niet mochten fietsen. En dan bestond de kans nog dat er hangjongeren waren in het winkelcentrum. Maar nee, wij waren niet bang. (later bleek dat we een heuse criminele bende daar hadden, la familia zogenaamd, en toen was het al helemaal over met de ijsjeshalerij).
Vroeger in de zomervakantie beleefden we mooie dagen met De Tuinslang. En ja, dat verdient hoofdletters. De truc was, zo hadden wij snel door, om op een hete dag binnen te gaan zitten, onderuitgezakt, met het zweet op het voorhoofd, en dan te gaan klagen dat het zo warm is. Na een tijdje raakt de moeder het geklaag zat, geeft ze het startsein 'ga je badpak maar aantrekken dan' en rolt ze de tuinslang uit. Uren hebben we ons vermaakt.
Als ik nu naar buiten kijk, zie ik ook water uit de lucht komen. Het is alleen een stuk minder aanlokkelijk om er in badpak doorheen te dansen, gek genoeg.

1 opmerking: