woensdag 2 november 2011

De eerste post.

Vanaf vandaag kan je op deze blog van alles lezen over écht alle onderwerpen die ons bezig houden. We zullen ons een voor een voorstellen, zodat je weet wie we zijn, en wat we doen. Deze blog is onstaan toen ik random mensen zocht om een blog mee te beginnen, en dat is gelukt!


Ik zal het spits afbijten: Marlous is de naam. 16 jaar oud. Ik volleybal nog altijd graag, niet dat ik goed ben verder haha. Een van mijn grootste hobbies verder is het ontdekken van nieuwe (indie)bandjes. 
Nu hoor ik veel hersens kraken: wat is indie? Wikipedia zegt: Indie of indierock is een verzamelnaam die wordt gebruikt voor voornamelijk op rock georiënteerde kunstmuziek die zich over het algemeen laat karakteriseren door haar houding: een afkeer van commerciële muziek en een voorliefde voor het experiment. De naam komt van het Engelse woordindependent, wat onafhankelijk betekent, hiermee refererend aan de DIY-houding van de bands of hun platencontract met een onafhankelijk platenlabel.
Kort samengevat: het is veelal onbekende muziek, meestal met een electronisch tintje, of met gitaar op de achtergrond. Ik vind het heerlijk om naar muziek te luisteren waar nog niemand naar luistert.


Ter inspiratie, hieronder een redelijk indie-bandje:
two door cinema club - something good can work

1 opmerking:

  1. Leuk! Ben benieuwd! Ik ga jullie eens eventjes volgen! :) Eerste volger jeeeej.

    BeantwoordenVerwijderen