zondag 1 januari 2012

Nieuw jaar, nieuwe blogger

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe blogger. Die nieuwe blogger ben ik. Lotte, 17 jaar jong, gek op zingen en toneel spelen, tikkeltje lui en blond (letterlijk én figuurlijk). Deze blonde blogger is een hardwerkende scholier. Ik zit nu in 6 atheneum en doe mijn best om eind juni mijn diploma in ontvangst te nemen tijdens de diploma-uitreiking op school. Ik geniet enorm van alles wat te maken heeft met een performance neerzetten op het podium, lezen, eten, zon, zee, strand en schrijven. En last but not least wil ik ook een boek schrijven. Maar dat is voor latere zorg, tot die tijd houd ik jullie op de hoogte van mijn leven en dingen die er in de wereld gebeuren.

Ruim 17 jaar geleden kwam ik – als oudste dochter van mijn ouders – ter wereld in het ziekenhuis in Oss. Mijn ouders kozen de naam Lotte en daar ben ik op dit moment tevreden mee (zover je tevreden kan zijn over een naam). Vroeger vond ik mijn naam stom, ik wilde Lotje heten of Anne of Veerle, maar zeker geen Lotte, want wat is dat nou voor een naam en hoe kom je daar nou weer op. Toch waren er veel mensen die de naam Lotte kozen, het was een naam die al jaren in de top 5 stond van meest gekozen meisjesnaam in Nederland. 

De plek waar ik nu woon is mijn derde huis in mijn leven, maar ik heb wel altijd in dezelfde stad gewoond. Een stad waar leuke dingen te doen zijn, waar ik dan ook gebruik van maak. Eén van die leuke dingen is de theaterschool waar ik elke week met veel plezier naartoe ga. Bij deze theaterschool doe ik aan toneelspelen, dansen en zingen. Het is mijn lust en mijn leven, ik kan in het toneelspelen, dansen en zingen mijn gevoelens en creativiteit kwijt. Verder is er in de stad nog een andere school, een middelbare school. Ik kan zeggen, deze school hoort ook bij één van de leuke dingen van de stad. Ik ga graag naar school, voor de gezelligheid dan hè. Atheneum is het niveau wat ik al 6 jaar doe en al 6 jaar lang vraag ik me af waarom ik dat niveau doe, het is heel hard werken. Als je nu een typische nerd voor je ziet, dan heb je het fout! Ik ben eigenlijk een leerling die helemaal niets doet en redelijk goede punten haalt. Leraren vinden mij vaak dan ook niet zo heel leuk,  ik heb bijvoorbeeld al een paar keer de uitspraak ‘je verdient die voldoende niet’ gehoord van leraren. Toch maak ik het atheneum af, ik wil mijn dromen najagen, ik wil een universitaire studie gaan doen.

Ik heb veel uitspraken die ik vaak gebruik zoals: “Studeren, het enige wat er gebeurt is dat je slimmer wordt”, “geniet nooit met mate” en “zeg nooit nooit”. Alleen de allerbeste uitspraak vind ik toch wel: “Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van”. En met deze mooie uitspraak wil ik afsluiten. 

Liefs,
Lotte

Ps. Tomorrow is mystery, yesterday was history, and today is a gift…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten