zondag 8 januari 2012

Afkickverschijnselen

Ik ben Linda en ik ben computerverslaafd. Zo, dat is eruit. Want anders dan een verslaving kan ik het niet noemen. Als ik thuis ben staat mijn laptop bijna altijd aan. Vroeger was ik ook al computerverslaafd, maar toen ben ik 'afgekicked', maar sinds een tijdje is het weer extreem. Geen idee waar dit door komt, waarschijnlijk door een combinatie van verveling en studie ontwijkend gedrag, en dan ook nog eens de vakantie. Maar een paar dagen geleden gebeurde er iets ergs: Mijn laptop crashte.



Ik kreeg mijn laptop op mijn vijftiende verjaardag. We hadden toen alleen een vaste computer en daar zat ik wel veel op, maar ook weer niet extreem veel. Deze laptop is drieënhalf jaar lang mijn grote liefde geweest. We hadden ups en downs. In sommige periodes liet ik hem links liggen en soms kon ik weer niet zonder hem. Na drieënhalf jaar was hij het zat en gaf hij aan dat zijn harde schijf defect was. Als een gek heb ik toen back-ups gemaakt, voor hij uitviel. Ik vond het nog wel erg lief van hem dat hij toch even van te voren aangaf dat hij me ging dumpen.

Mijn vader heeft nog gekeken of hij te maken is, maar onze relatie is voor goed kapot. Via een programma zag mijn vader dat de harde schijf niet meer te maken valt. Ook zag hij het aantal draaiuren van mijn harde schijf. Dit waren er 4060!! Deel dit door 24 en je krijgt 169 volle dagen (van 24 uur, dus dag en nacht) die ik in drieënhalf jaar aan mijn laptop heb gezeten. Dat is best ernstig toch?

Ik heb wel al een nieuwe laptop op het oog, want reparatie of een nieuwe harde schijf is hartstikke duur. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen. Morgen ga ik hem halen, maar ik ga hem nog niet gebruiken. Het aantal draaiuren van mijn oude laptop heeft me namelijk wel even opgeschrikt. Het is wel heel erg veel! Dus de komende tijd doe ik het even wat rustiger aan.

Deze blog schrijf ik nu op een minilaptop waar ik amper op kan typen. En morgen beginnen mijn tentamens, dus een betere timing om te crashen kon mijn laptop eigenlijk niet hebben. Ik spendeer nu namelijk veel en veel minder tijd op het internet waardoor ik meer tijd kan leren. De komende week zal ik dus ook niet veel bloggen, want ik zal echt even moeten bikkelen voor mijn tentamens.

Zouden jullie nog zonder jullie computer of laptop kunnen?

Liefs,
Linda D

1 opmerking:

  1. Succes met je tentamens! :) Ik zit eigenlijk ook best wel veel achter mijn computer! :$

    Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen