woensdag 1 februari 2012

koud!

Elfstedentocht? Nee, dat lijkt me niet. Maar dat het goed koud is, daar kunnen we inmiddels niet meer om heen. Voor mij hoeft het allemaal niet zo. Deze dagen zit ik het liefst in mijn bedje met een kop warme chocolademelk, en op school eis ik zo snel mogelijk de plekjes bij de verwarming op.

Het probleem is dat als je het eenmaal koud hebt, het onmogelijk is om het weer warm te krijgen (is mijn ervaring). Heb jij hier ook altijd zo'n last van? Klik dan snel op 'meer lezen'!



Tips & trucs van een ervaren kouwkleum:
- Een pyamabroek of een legging (in het geval van skinny's, kies voor het laatste!) onder je broek doet werkelijk wonderen. Je zou zeggen dat dat ene laagje weinig uitmaakt, maar voor mij is het net het verschil tussen wél gevoel in mijn benen al kom ik op school, of niet.
- Zo veel mogelijk laagjes tshirts. Dunne hemdjes zijn hiervoor fantastisch. Met deze temperaturen heb ik meestal 2 à 3 lagen tshirts aan!
- Leg je handschoenen en sjaal van te voren op de verwarming. Zo ga je lekker warm de kou in, en kan je de onderkoeling net iets langer uitstellen (:
- Zorg ervoor dat je haar niet nat is als je op de fiets stapt. Het klinkt misschien grappig, maar voordat je het weet zijn je haren bevroren, en geloof me, dat kunnen je haartjes niet waarderen.

De kou lijkt natuurlijk alleen maar nadelen te hebben, maar er zijn ook een paar voordelen:
- Als die ene leuke jongen ziet dat je het koud hebt, wil hij je vast wel even warmknuffelen (:
- Onbeperkt warme chocolademelk drinken, want het is immers koud, dus dan mag dat!
- Als we dan toch bezig zijn, bij die warme chocolademelk hoort natuurlijk wel de nieuwste aflevering Glee, Gossip Girl, New Girl, of wat je dan ook kijkt.
- Met de hele familie gezellig voor de open haard zitten. Eindelijk een beetje family-time.

Dus, kleed je warm aan, en denk aan de voordelen van dit seizoen, en voor je het weet is het weer zomer!

Liefs, Marlous

Wat doen jullie om de kou tegen te gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten