vrijdag 10 februari 2012

Jazzdance.

Ik had zaterdag een danswedstrijd (Jazzdance) in Ermelo, wat voor mij niet echt om de hoek ligt (Lees: 2 uur met de auto). Ik ben daar 5e geworden van de 5, oeps. We hadden 14 van de 20 punten, dus dat is niet helemaal lekker gegaan.. Maar wat ís het nou eigenlijk precies? Klik op lees meer!

Jazzdance, beter bekend als jazzballet, is een vrije manier van dansen die qua structuur lijkt op klassiek ballet maar is gebaseerd op populaire muziek zoals jazz, rock en hiphop. De bewegingen en de muziek zijn veel losser. Ook wordt er gebruikgemaakt van elementen van de klassieke ballettechniek met technieken waarbij hoofd, schouder, elleboog, pols, hand, vingers, borstkas en bekken (heupen) ieder apart bewegen. Voor vrij veel mensen klinkt dit héél saai, maar ik kan je verzekeren, dat is het niet.
Om het jullie ook nog even te laten zien, een paar voorbeelden:
In Amerika
In Nederland
In Frankrijk
Wat vind jij van jazzdance? Doe je er zelf aan? Let me know!
xoxo

1 opmerking:

  1. Cool die filmpjes! Vooral dat filmpje uit Amerika; woow. Ik zit zelf ook op jazzdance en ik vind het hartstikke leuk. Jammer dat je wedstrijd niet helemaal goed is gegaan, maar geeft niets, als het maar leuk was. :)

    Liefs,

    Rowan

    BeantwoordenVerwijderen