maandag 6 februari 2012

Feuten.

Vanavond is al weer de tweede aflevering van het nieuwe seizoen Feuten! Een paar doorgewinterde fans zullen nu een glimlach op hun gezicht krijgen, maar driekwart van de mensen zal denken: whut? 


Helemaal links Tim Murck, midden Manuel Broekman
Feuten is een serie over een studentencorps (vereniging), en dat is ongeveer alles. De serie heet feuten, omdat het eerste seizoen vooral gericht was op de feuten van het corps. De feuten zijn de eerstejaars, even voor de duidelijkheid. Zij willen lid worden van H.S.C. Mercurius, maar daarvoor moeten ze wel eerst ontgroend worden. Tijdens deze ontgroening gebeuren allerlei 'spannende' dingen, waar eigenlijk de hele serie op voortgeborduurd wordt. Ook in het tweede seizoen, wat vorige week maandag dus begonnen is, gaat het deels nog steeds hierover. Ik merk wel dat ze nieuwe verhaallijnen aan het opzetten zijn, maar tevens moest ik even diep nadenken over wat er vorig seizoen gebeurd is. Niet zo geschikt dus, als je vorig seizoen niet gekeken hebt.


Ik weet eigenlijk niet eens zo goed waarom ik dit zo'n leuke serie vind. Misschien is het wel omdat het studentenleventje me zo trekt. Misschien is het ook wel omdat Manuel Broekman (Bram Wagtmans in de serie) en Tim Murck (Olivier de Ruyter in de serie) moeilijk knap zijn in hun studentenpakje (jasje-dasje). En misschien ook wel omdat de verhaallijnen best spannend zijn. In ieder geval zit ik elke maandag om 20:25 klaar op de bank (nederland 3, voor de geinteresseerden), om weer even een half uurtje te genieten, van het wereldje waarin ik me nu nog niet mag begeven, maar over een paar jaar hopelijk wel!


Houden jullie ook zo van deze serie?


Liefs, Marlous

Geen opmerkingen:

Een reactie posten